تبلیغات
تربیت بدنی مدارس (خزر اسپرت) - نقش ورزش در جلوگیری و درمان پوکی استخوان
تربیت بدنی مدارس (خزر اسپرت)
معلمان تربیت بدنی ، پزشکان بدون مطب
Welcome To Khazar Sport

ورزش سبب افزایش ذخیره‌سازی توده استخوانی می‌شود، این خود می‌تواند سرعت از دست رفتن توده استخوانی را كم كند و یا آن را به تأخیر اندازد و یا از آن پیشگیری نماید.

EMRI

اگر شما دچار پوكی استخوان متوسط یا شدید هستید باید در شروع، خیلی كنترل‌شده و ملایم ورزش كنید.

نحوه انجام فعالیتهای ورزشی

این بخش بطور عمده برای افراد 35 سال به بالا كه بی‌تحرك و یا كم‌تحرك می‌باشند بسیار مناسب است كه شامل ورزشهای آئروبیك و غیرآئروبیك می‌باشد. ورزشهای آئروبیك ورزشهایی هستند كه روی قلب و ریه اثر می‌گذارد و سبب استقامت بدن می‌شوند، ورزشهای غیرآیروبیك با تحمل وزن و ایجاد مقاومت باعث افزایش قدرت عضلات می‌شوند و بعضی از ورزشها هم سبب بهبود انعطاف‌پذیری و تعادل می‌شوند كه مهمترین ورزشها، ورزشهایی هستند كه وضعیت استخوان را بهبود بخشند.

پنج گروه ورزش در نظر گرفته شده است: EMRI
  • ورزشهای گرم‌كننده
  • ورزشهای كششی
  • ورزشهای افزایش‌دهنده توده استخوان
  • ورزشهای شكم و پشت
  • ورزشهای شل‌كننده

لازم است قبل از انجام ورزشهای افزایش‌دهنده توده استخوانی، از ورزشهای گرم‌كننده و كششی استفاده كنید تا احتمال صدمات بافتی ناشی از ورزش را كم نماید. ورزشهای افزایش‌دهنده باید بترتیب از حالت ایستاده، به حالت نشسته روی صندلی، بعد تغییر حالت تدریجی، از حالت افتادن كه در اثر افت فشار خون ایجاد می‌شود پیشگیری می‌نماید. پایان هر ورزش افزایش‌دهنده توده استخوان باید یك ورزش باید یك ورزش شل‌كننده انجام دهید، این كار كمك می‌كند تا قلب شما به آرامی به وضعیت طبیعی برگردد و برای انجام كارهای روزمره بانشاط باشید.

توصیه‌های لازم به هنگام ورزش

برای اینكه ورزشها مؤثر باشد و بتوانید با سلامت و راحتی آن را انجام دهید باید:
  • آنها را به آرامی و ملایمت شروع كنید.
  • اگر تعداد تنفس‌هایتان خیلی زیاد باشد و یا دچار آسیبی شده‌اید، فوراً ورزش را متوقف كنید و در سطحی كه مناسب با توانمندی شما است ورزش كنید.
  • همیشه در شروع ورزش، از ورزشهای گرم‌كننده استفاده كنید. EMRI
  • بعد از ورزشهای گرم‌كننده، ورزشهای كششی را انجام دهید.
  • برای انجام ورزش، بتدریج از حالت ایستاده به نشسته روی صندلی و بعد نشسته روی زمین و خوابیده درآیید.
  • در ابتدا ورزشهایی را كه انجام آنها برای شما آسان‌تر است انتخاب كنید.
  • اگر در شروع ورزش نمی‌توانید تعداد توصیه‌شده برای هر حركت را تكرار كنید، نگران نشوید.
  • توصیه می‌شود همه نوع ورزشهای افزایش‌دهنده توده استخوان (لگن، ستون فقرات، ساعد) را انجام دهید.
  • در طول ورزش تنفس (دم و بازدم) را بطور طبیعی و ملایم انجام دهیم.
  • برای انجام حركات سخت، نفس خود را حبس نكنید، زیرا ماهیچه‌ها نیاز به اكسیژن دارند، اگر در زمان اوج تلاش خود هستید، این كمك می‌كند تا نفس حبس‌شده خود را خارج كنید.
  • همیشه بعد از انجام ورزشها افزایش‌دهنده توده استخوان، ورزشهای پشت و شكم را نیز انجام دهید.
  • در پایان ورزشها چند دقیقه استراحت كرده و عضلات را شل كنید.

چه مدت و چگونه باید ورزش كرد؟

برای اینكه ورزشهای افزایش‌دهنده توده استخوان مؤثر باشد باید حداقل هفته‌ای سه‌بار انجام شود. بهترین روش برای آنكه بدانید ورزشها به سلامتی شما خدشه‌ای وارد نمی‌كنند آن است كه فشار خون خود را كنترل كنید و یك نوار قلب در حالت استراحت و یك نوار هم در زمان انجام ورزش از شما گرفته شود و آزمایش خون نیز انجام دهید.

EMRI

اگر سن شما بالاتر از 40 سال است یا فردی بی‌تحرك یا كم‌تحركی هستید، لازم است در شروع برنامه ورزش حتماً با پزشك مشورت كنید. ورزش سبب افزایش ضربان قلب می‌شود. قبل از شروع ورزش لازم است كه تعداد نبض خود را در دقیقه شمارش كنید.

حداكثر ضربان قلب در طی ورزش با فرمول: سن فرد - 190 بدست می‌آید. پس اگر شما فردی 50 ساله باشید و نوار قلب شما طبیعی باشد، حداكثر ضربان قلب شما طی ورزش طبق این فرمول 140=50-190 خواهد بود. اگر نوار قلب شما طبیعی نیست باید در مورد حداكثر ضربان قلب در طی ورزش با پزشك مشورت كنید.





نوع مطلب : توصیه های پزشکی و سلامت روان، مطالب ورزشی، 
برچسب ها : نقش ورزش در جلوگیری و درمان پوکی استخوان، نقش ورزش در جلوگیری از پوکی استخوان، نقش ورزش در درمان پوکی استخوان،
لینک های مرتبط :

دوشنبه 7 خرداد 1397 05:53

Great forum posts. With thanks.
i recommend cialis generico online cialis precios de cialis generico cialis rezeptfrei buy cialis buying cialis on internet we choice free trial of cialis buy cialis cialis 20mg preis cf calis
جمعه 7 اردیبهشت 1397 21:15

Regards! Plenty of write ups.

rezeptfrei cialis apotheke acheter cialis kamagra effetti del cialis cialis et insomni cialis wir preise only here cialis pills cialis farmacias guadalajara cialis 100mg suppliers cialis name brand cheap cialis 20 mg
سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 10:08

Thanks a lot, Loads of facts!

buy internet viagra viagra tablets buy online viagra 100mg is it illegal to buy viagra buy viagra next day delivery uk buy viagra safely online viagra uk prescription where to buy viagra from buy viagra without a prescription sildenafil buy online
شنبه 18 فروردین 1397 02:23

Very good postings. Thanks a lot.
cialis patent expiration cialis kamagra levitra cialis diario compra when can i take another cialis cialis patent expiration cialis generisches kanada free generic cialis callus discount cialis cialis sale online
دوشنبه 28 اسفند 1396 05:54

You made your point extremely effectively.!
are there generic cialis cialis kaufen bankberweisung cialis generisches kanada cialis daily cialis daily reviews only best offers cialis use cialis daily venta de cialis canada cialis 20 mg cost female cialis no prescription
جمعه 17 آذر 1396 12:39
I'm really enjoying the design and layout of your website.

It's a very easy on the eyes which makes it much more enjoyable
for me to come here and visit more often. Did you hire
out a developer to create your theme? Superb work!
دوشنبه 6 آبان 1392 05:28
سلام .
کبـــــری افـــــــرا


سلام. ممنون که مهمان وبم شدید. موفق و سربلند باشید
پنجشنبه 9 خرداد 1392 01:09
به نام یزدان پاک

سلام عزیزم

تو متن لینک یعنی چه ؟ برام نظر گذاشتی

سلام مهربون




چرا ناراحت شدی ؟
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ


سعی بر آن است مطالبی مفید در اختیار معلمان، مربیان، دانشجویان و دانش آموزان گرامی قرار گیرد.


"از دل و دیده گرامی تر هست؟!
آری، دست!
شرف دست همین بس که نوشتن با اوست.
بی گمان هرکه به هر جای درآید ز پای
دستهایش بسته‌ست.
وه!
چه نیروی شگفت انگیزی‌ست
دستهایی که به هم پیوسته‌ست."

مدیر وبلاگ : کبـــــری افـــــــرا
موضوعات
پیوندها
نظرسنجی
به نظر شما کدامیک از طرح های ملی تربیت بدنی در بین دانش آموزان از محبوبیت بیشتری برخوردار است ؟








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر
Online User

IS
کلیه حقوق این وبلاگ برای تربیت بدنی مدارس (خزر اسپرت) محفوظ است