تبلیغات
تربیت بدنی مدارس (خزر اسپرت) - انواع طناب زدن
تربیت بدنی مدارس (خزر اسپرت)
معلمان تربیت بدنی ، پزشکان بدون مطب
Welcome To Khazar Sport
انواع طناب زدن


گام جهش:


گام جهش ساده و موثر است . چرخش طناب را در هنگام پرش با هر دو پا زمانبندی كنید .

با هر دو پایتان بپرید . با فشار آوردن روی پنجه پاها ، كمی خم كردن زانوها و مچ پا فقط تا ارتفاعی بپرید كه طناب از زیر پاهای شما عبور كند . سپس آرام و سبك روی پنجه پاها دو باره فرود بیایید .

گام پای جانشین:

این حركت مشابه گام جهش است . اما به جای پریدن با دو پا ، بین هر پرش پا عوض می شود ، مانند حالتی كه دویدن در جا انجام می شود . با بلند كردن تناوبی زانو ها به سمت جلو پرش انجام دهید .


گام بلند:

این مرحله مشابه گام پای جایگزین است به جز اینكه زانوها تا سطح كمر بالا برده میشوند .

تفاوت این حركت با حركت پای جایگزین در این است كه در این حركت زانو ها باید بیشتر و تا كمر بالا برده شوند .


پرش به پهلو:

با گام جهشی شروع می كنیم هر دو پا جفت و با هم به طوری كه طناب از زیر هر دو پا رد شود به بالا جهش می كنیم سپس هر وقت طناب از بالای سرتان رد می شود ، پا ها را به اندازه عرض شانه باز كنید . و این عمل را تكرار كنید و در واقع در هنگام حركت و جهش طناب زدن پا ها با یك ریتم خواص باز و بسته می شند .

پرش به جلو :


با وضعیت بدنی گام جهشی شروع كنید . در اولین چرخش طناب ، با تغییر محل پای راست به سمت جلو ، بپرید .در دومین چرخش طناب ، با تغییر محل پای راست به سمت عقب و به نقطه شروع ، بپرید در حالی كه پای چپ را به سمت جلو تغییر مكان دهید . و این عمل را تكرار كنید .

پرش اسكی باز


پا ها را جفت كنید و در اولین چرخش طناب ، مقداری به سمت راست بپرید . پا ها را جفت كنید و در دومین چرخش طناب ، مقداری به سمت چپ بپرید و این عمل را تكرار كنید . همانند حركت اسكی باز ها با پای جفت به سمت چپ و راست جهش میكنید .

پرش زنگوله ای


این حركت عكس حركت اسكی باز است و تفاوت آن در این است كه این دفعه با پا های جفت به سمت عقب و سپس به سمت جلو پرش انجام می دید با ریتم خواص همراه با حركت طناب انجام می شود .

نیم چرخش


در اولین چرخش طناب ، پرش جهشی انجام دهید و نیمه پایینی بدنتان را بچرخانید به طوری كه پاهایتان طوری به زمین بیاید كه پنجه ای پا به سمت راست قرار گیرد .

در دومین چرخش ، پرش جهشی انجام دهید و با برگشتن به وضعیت شروع ، صورت به سمت جلو باشد .

در سومین چرخش ،‌ پرش جهشی انجام دهید و نیمه پایینی بدنتان را بچرخانید به طوری كه پاهایتان طوری به زمین بیاید كه پنجه های پا به سمت چپ قرار گیرد . و این عمل را همینطور تكرار كنید .

چرخش كامل




در اولین چرخش طناب ، پرش جهتی انجام دهید و نیمه پایین بدنتان را طوری بچرخانید كه پنجه های پاهایتان در هنگام فرود به سمت راست باشد

در دومین چرخش ، پرش جهشی انجام دهید و نیمه پایینی بدنتان را طوری بچرخانید كه پنجه های پاهایتان در هنگام فرود به سمت چپ باشد

این عمل را تكرار كنید .

پای ضربدری


در حالی كه طناب از بالای سرتان رد می شود پاها را به اندازه عرض شانه باز كنید

قبل از اینكه طناب از زیر پاهای شما رد شود ، پای راست خود را روی پای چپتان ضربدری كنید

پاهایتان را به اندازه عرض شانه باز كنید در حالی كه طناب از بالای سرتان رد شود .

قبل از گذشتن طناب از زیر پاهایتان ، پای چپتان را روی پای راست ضربدری كنید . این عمل را تكرار كنید .

لك لك به جلو


در اولین پرش ، با زانوی كشیده ، پای راست را چند اینج به سمت جلو ببرید

در دومین پرش ، پای راست را به عقب و به وضعیت اولیه تغییر مكان دهید در حالی كه با زانوی كشیده ، پای چپ چند اینج به سمت جلو جابه جا می شود . این عمل را تكرار كنید .

پاشنه پنجه


در اولین پرش ، روی پای راست پرش كنید و پاشنه پای چپتان روی زمین جلوی شما قرار گیرد .

در دومین پرش ، مجددا روی پای راست پرش كنید پنجه پای چپتان ، با زمین نزدیك پای راستتان تماس حاصل كند . این عمل را در جهت مخالف تكرار كنید .

دست ضربدری


در هنگام اجرای این تكنیك ، استفاده از یك طناب دسته بلند را برای باز شدن ، آسان توسیه میكنیم

در اولین پرش ، طناب را بچرخانید و در حالی كه پاهایتان از روی طناب می پرد ، دستهایتان را در قسمت كمر ضربدری كنید (روی هم بگزارید )

بعد از این كه طناب در اولین پرش از زیر پاهایتان عبور كرد ، برای باز كردن ضربدر دستهایتان ، آنها را به دو طرف بدنتان بكشید ، به طوری كه برای از جا پریدن در دومین پرش یك حلقه بزرگ ایجاد می شود .

در پرش های بعدی ، دستانتان را به صورت ضربدری ببندید و باز كنید . . .






نوع مطلب : طرح درس و مطالب مورد نیاز معلمان، اموزشی، 
برچسب ها : انواع طناب زنی،
لینک های مرتبط :

دوشنبه 16 مرداد 1396 13:04
Hi there! I'm at work browsing your blog from
my new iphone! Just wanted to say I love reading through your blog and look forward to all your posts!
Carry on the great work!
جمعه 13 مرداد 1396 23:33
This site was... how do I say it? Relevant!! Finally I've
found something that helped me. Thanks!
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 08:13
Howdy! Do you know if they make any plugins to
assist with SEO? I'm trying to get my blog to rank for some targeted keywords but
I'm not seeing very good gains. If you know of any please
share. Many thanks!
سه شنبه 22 فروردین 1396 15:23
Hello it's me, I am also visiting this site regularly,
this web site is truly pleasant and the users are genuinely sharing nice thoughts.
جمعه 29 شهریور 1392 21:40
میگم ی سر بیا اینجا شایـد بـه دردت خـورد ;)

تو گوگل بزن "کپی پیست کن"

بعد بیا کپی پیست کن :)))




z
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ


سعی بر آن است مطالبی مفید در اختیار معلمان، مربیان، دانشجویان و دانش آموزان گرامی قرار گیرد.


"از دل و دیده گرامی تر هست؟!
آری، دست!
شرف دست همین بس که نوشتن با اوست.
بی گمان هرکه به هر جای درآید ز پای
دستهایش بسته‌ست.
وه!
چه نیروی شگفت انگیزی‌ست
دستهایی که به هم پیوسته‌ست."

مدیر وبلاگ : کبـــــری افـــــــرا
موضوعات
پیوندها
نظرسنجی
به نظر شما کدامیک از طرح های ملی تربیت بدنی در بین دانش آموزان از محبوبیت بیشتری برخوردار است ؟








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر
Online User

IS
کلیه حقوق این وبلاگ برای تربیت بدنی مدارس (خزر اسپرت) محفوظ است