تبلیغات
تربیت بدنی مدارس (خزر اسپرت) - تغذیه و ورزش
تربیت بدنی مدارس (خزر اسپرت)
معلمان تربیت بدنی ، پزشکان بدون مطب
Welcome To Khazar Sport

تغذیه قبل از ورزش

یك تغذیه درست ورزشی را تغذیه‌ای می‌ دانند كه باعث تأمین انرژی مورد نیاز بدن در حین انجام فعالیت بدنی شود.

هنگامی كه در نظر دارید، تمرین‌های ورزشی ‌تان را بعد از ظهر انجام دهید، ‌باید صبحانه و ناهار را به طور كامل نخورید و غذای بعد از انجام تمرین را به میزان مختصر و سبك ‌تری میل نمایید. برای مثال مقدار مختصری سیب ‌زمینی بخارپز به همراه صبحانه ‌ای شامل تخم‌ مرغ، پنیر، چند برش نان، مختصری كره و ... می‌ تواند انرژی لازم برای یك روز شما را تأمین كند.

توصیه می ‌شود غذایی را انتخاب كنید كه به كندی انرژی آزاد نماید (مانند خوراكی‌های سبوس‌دار، شیر كم چربی و آب پرتقال).

چنانچه در ساعات وسط روز یعنی ظهر تمرین می ‌كنید، حتماً ‌باید یك غذای مقوی بعد از انجام تمرین میل نمایید. توصیه می‌ شود جیره غذایی را به دفعات و به مقدار كم مصرف كنید.

كارشناسان غذایی می‌ گویند مقوی‌ ترین جیره غذایی برای تأمین و تكمیل سوخت عضلانی، خوردن كربوهیدرات‌ها یعنی مواد قندی یك ساعت قبل از شروع تمرین‌های ورزشی سخت و شدید می ‌باشد.

در پاره‌ای از مواقع ممكن است درحین ورز‌ش‌ كردن، احساسی شبیه به بی‌ حالی به شما دست دهد، در این صورت بهتر است قبل از ورزش از آن دسته از مواد غذایی استفاده نمایید كه نیرو و انرژی فوری را برای شما تأمین نمایند؛ مانند: نان، انواع شیرینی‌ها، شكلات‌، كلوچه‌ها، موز، عسل، قهوه و ... .

تا زمانی كه جیره غذایی درست و سالم را مطابق نیاز بدنتان مصرف می‌ كنید، مطمئن باشید كه به وزن بدن شما حتی یك گرم هم افزوده نخواهد شد. تا زمانی كه بدنتان می ‌تواند همه مواد غذایی نظیر میوه‌ها، سبزی‌ها، حبوبات و... را به‌ طور كامل جذب و هضم نماید، نیازی به مواد غذایی مكمل نظیر ویتامین‌های اضافی یا داروهای نیروزا ندارید.

هنگامی كه جیره غذایی شما در مقایسه با میزان فعالیت‌های بدنی شما نسبتاً كم باشد، آنگاه می‌ توانید با صلاح دید و مشورت متخصص تغذیه از قرص‌های ویتامین و سایر تجویزها استفاده نمایید.

چنانچه قرص‌های ویتامین بیش از اندازه مصرف شوند، ممكن است مانع جذب سایر ویتامین‌ها در بدن شوند. در ضمن، بعضی ویتامین‌ها و مواد معدنی به آسانی توسط آب، نور، حرارت یا هوا از بین می ‌روند، پس بهتر است تا می ‌توانید از غذاهای تازه استفاده كنید.





نوع مطلب : تغذیه، 
برچسب ها : تغذیه و ورزش، تغذیه قبل از ورزش،
لینک های مرتبط :

پنجشنبه 16 آذر 1396 21:01
I am extremely inspired together with your writing
skills as neatly as with the layout in your blog.
Is this a paid topic or did you customize it your self? Either way keep up the excellent
high quality writing, it is rare to look a great weblog like this one nowadays..
دوشنبه 27 شهریور 1396 02:01
Hi, for all time i used to check website posts here in the early hours in the daylight, because i love to find
out more and more.
جمعه 11 فروردین 1396 19:21
Wow! This blog looks exactly like my old one! It's on a completely different topic but
it has pretty much the same layout and design. Great choice
of colors!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ


سعی بر آن است مطالبی مفید در اختیار معلمان، مربیان، دانشجویان و دانش آموزان گرامی قرار گیرد.


"از دل و دیده گرامی تر هست؟!
آری، دست!
شرف دست همین بس که نوشتن با اوست.
بی گمان هرکه به هر جای درآید ز پای
دستهایش بسته‌ست.
وه!
چه نیروی شگفت انگیزی‌ست
دستهایی که به هم پیوسته‌ست."

مدیر وبلاگ : کبـــــری افـــــــرا
موضوعات
پیوندها
نظرسنجی
به نظر شما کدامیک از طرح های ملی تربیت بدنی در بین دانش آموزان از محبوبیت بیشتری برخوردار است ؟








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر
Online User

IS
کلیه حقوق این وبلاگ برای تربیت بدنی مدارس (خزر اسپرت) محفوظ است